• Κάσσα Όλγα

Άντε τώρα να χωρέσεις πάλι στα κλειστά χειμωνιάτικα παπούτσια…


Πλησιάζουμε σε λίγο καιρό εκείνο το δύσκολο για τους περισσότερους από εμάς χρονικό διάστημα όπου πρέπει να εγκαταλείψουμε τα καλοκαιρινά μας ανοιχτά υποδήματα και με σχετική δυσκολία να <<μπούμε>> πάλι στα κλειστά μας παπούτσια. Τα πόδια μας είχαν συνηθίσει στην άπλα της σαγιονάρας, στους ξυπόλυτους περίπατους στην αμμουδιά και στα ανοιχτά πέδιλα, ενώ επιπρόσθετα εξαιτίας της θερινής ζέστης είναι λίγο πολύ σε όλους μας πρησμένα.

Είναι λοιπόν απολύτως φυσιολογικό όταν πάμε να στριμώξουμε τα πόδια μας απότομα σε κάτι που θα τα πιέσει αισθητά και θα τα ζορίσει να μας φταίνε όλα! Νιώθουμε ότι μας χτυπάνε από όλες τις μεριές ή φτάνουμε ακόμα και σε σημείο να νομίζουμε ότι άλλαξε ξαφνικά το νούμερό μας στο παπούτσι που φορούσαμε μέχρι τώρα και πρέπει να πάμε σε ένα μεγαλύτερο.


Κάτι τέτοιο βέβαια δεν ισχύει στην πραγματικότητα…Απλά απαιτείται ένα εύλογο χρονικό διάστημα προσαρμογής των ποδιών μας στα νέα δεδομένα, προκειμένου να βρουν πάλι την κανονική τους φόρμα και να μπαίνουν και πάλι με ευκολία στα κλειστά μας υποδήματα.

Ένα λάθος που κάνουν πολλοί όταν μπαίνουμε στη χειμερινή σεζόν είναι ότι ενθουσιάζονται με τις νέες συλλογές παπουτσιών που λανσάρουν τα καταστήματα στις βιτρίνες τους και θέλουν να αγοράσουν και να βάλουν κάτι καινούργιο μονομιάς αντί να φορέσουν για ένα μικρό χρονικό διάστημα κάποιο από αυτά που ήδη έχουν.

Καλό είναι για μία τουλάχιστον εβδομάδα να χρησιμοποιούν στις μετακινήσεις τους κλειστά υποδήματα που έχουν ήδη πάρει τη φόρμα του ποδιού τους, έτσι ώστε να παράσχουν το διάστημα προσαρμογής που απαιτείται ώστε να μην υπάρξουν περαιτέρω προβλήματα. Έτσι θα είναι πολύ πιο εύκολο να δοκιμάσετε καινούργια μποτάκια, μπότες ή δετά και να κάνετε σωστές επιλογές στις αγορές σας.


Το μεγαλύτερο πρόβλημα από την άλλη που παρατηρείται συχνότερα στον γυναικείο πληθυσμό είναι τα πρησμένα πόδια. Ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες γίνεται εντονότερο εξαιτίας της υψηλής θερμοκρασίας, με αποτέλεσμα η μετάβαση στα κλειστά παπούτσια να είναι δυσκολότερη από ότι στους άντρες. Καλό είναι λοιπόν να παίρνονται κάποια μέτρα για την ελαχιστοποίηση των πρηξιμάτων ιδιαίτερα κατά την είσοδό μας στο φθινόπωρο, προκειμένου να επέλθει μια καλή ομαλοποίηση στην εικόνα των ποδιών.


Το πρήξιμο στα πόδια οφείλεται κυρίως στην κατακράτηση των υγρών στον οργανισμό μας ή σε φλεγμονές τραυματισμένων ιστών και αρθρώσεων. Τα αίτια που δημιουργούν το πρήξιμο είναι διάφορα με πρώτα στην πυραμίδα της ιεραρχίας τα εξής ακόλουθα:


- Παρατεταμένη ορθοστασία ή ακινησία

- Καθιστική ζωή και έλλειψη άσκησης

- Υπερβολική κατανάλωση αλατιού

- Οργανικά/παθολογικά προβλήματα

- Κακή κυκλοφορία του αίματος

- Λήψη ορισμένων κατηγοριών φαρμάκων (όπως π.χ αντιυπερτασικά και αντιφλεγμονώδη)

- Μειωμένη λήψη νερού

- Χαμηλά επίπεδα μαγνησίου και καλίου στον οργανισμό.


Υπάρχουν κάποιες καλές πρακτικές συμβουλές, οι οποίες μπορούν θα σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε τα πρηξίματα και να νιώθετε πιο άνετα όταν φοράτε κλειστά υποδήματα. Ξεκινάτε βέβαια πρώτα από το βασικότερο που δεν είναι άλλο από το νερό. Καταναλώνοντας ικανοποιητική ποσότητα μέσα στη μέρα κρατάτε ενυδατωμένο το σώμα σας και έτσι δεν είναι αναγκασμένο να κάνει συγκράτηση υγρών – παράγοντας που οφείλεται για το πρήξιμο.

Άλλα μέτρα που βοηθάνε αισθητά είναι τα ποδόλουτρα με χλιαρό νερό και άλατα, η άσκηση, η χρήση καλτσών διαβαθμισμένης συμπίεσης, το μασάζ στα πόδια με έμφαση στην περιοχή των πελμάτων, η μείωση του αλατιού στις τροφές και η αποφυγή της καθιστικής ζωής.

Από την άλλη καλό είναι να αποφεύγετε τα πολύ στενά παντελόνια, τις σφιχτές κάλτσες, τα στενά παπούτσια και το να δένετε πολύ σφιχτά τα κορδόνια σας.


Άλλη κατηγορία ποδιών που ζορίζεται ιδιαίτερα είναι εκείνη που ταλαιπωρείται από το γνωστό σε όλους <<κότσι>> ή hallux valgus κατά την ιατρική ορολογία. Το καλοκαίρι τα πράγματα είναι σίγουρα πιο ήπια δεδομένου ότι μπορούμε άνετα να επιλέξουμε κάποιο πέδιλο, ή δίχαλο ή μιαν άνετη χιαστή παντόφλα που ούτε καν αγγίζουν το επίμαχο σημείο για να μας προκαλέσουν πόνο. Το σκηνικό όμως αλλάζει όταν μπαίνουμε στον χειμώνα και έρχεται η στιγμή που πρέπει να το <<στριμώξουμε>> και αυτό με κάθε κόστος μέσα στο κλειστό υπόδημα.


Πριν επιλέξετε να αγοράσετε ένα καινούργιο παπούτσι καλό είναι να κάνετε μια βασική ερώτηση στον εαυτό σας: θα εγκρίνετε κάποιο μόνο και μόνο επειδή θα σας αρέσει σαν σχέδιο ή κάποιο που θα μπορείτε να περπατάτε χωρίς να πονάτε; Η ερώτηση αυτή δεν γίνεται τυχαία, μιας και δεν είναι λίγες οι φορές που βλέπουμε και εμείς στο κατάστημά μας πελάτες που ταλαιπωρούνται από το κότσι να κολλάνε σε ένα υπόδημα που τους αρέσει οπτικά και παρόλο που τους προκαλεί ενόχληση να το αγοράζουν αδιαφορώντας για τις συνέπειες. Στο τέλος βέβαια τέτοιες επιλογές συνήθως καταλήγουν στην ντουλάπα…

Καλό είναι εσείς που έχετε ενοχλήσεις με το κότσι να επιλέγετε φαρδιά και άνετα παπούτσια και να αποφεύγετε τα μυτερά παπούτσια, καθώς και αυτά που έχουν σκληρές ραφές που μπορεί να ασκήσουν ισχυρές πιέσεις στις αρθρώσεις των ποδιών. Όσων αφορά τα μποτάκια, ιδανικά για εσάς είναι αυτά που έχουν πολύ μαλακό δέρμα ή τα σουέντ που είναι στρογγυλεμένα στο σημείο της μύτης, έτσι ώστε να μην ενοχλούν το μεγάλο δάχτυλο κατά την κίνηση. Μεγάλη ανακούφιση τέλος παρέχουν και τα ειδικά επιθέματα για κότσια που μπορείτε να τα βάλετε μέσα στο παπούτσι και κυκλοφορούν ευρέως στο εμπόριο από πολλές ιατροφαρμακευτικές εταιρείες.


Επιμέλεια κειμένων: Κάσσα Όλγα

αρχείο λήψης.png
11888GIAOLA-EMEAgr-640x428.jpg

©2018 by theshoefactory.gr. Proudly created by intelligent corporation

0